VELKOMMEN







Related Posts with Thumbnails

onsdag 9. juni 2010

Lag din egen blomsterdekorasjon



Hvorfor ikke lage din egen blomsterdekorasjon? Her er det bare fantasien som setter grenser. Bruk gjerne blomster fra hagen, eller en blanding med kjøpeblomster. Du kan bruke avskårne roser som begynner å henge med hodet. De kommer seg gjerne igjen når du får kuttet de kraftig.


Du kan bytte ut blomstene etterhvert som de visner, så har du en frisk og fin oppsats i lang tid ;o).


Her har jeg brukt kjøpte pioner tett i tett. Jeg hadde ikke nok til å dekke hele, så da fyllte jeg på med lavendel og noen andre blomster fra hagen. Bruk gjerne småblomstrede planter innimellom de store blomstene for å skjule oasisen.



Skjær til oasis i en tilnærmet lik form slik du ønsker. Du kan bruke alskens som vase... en fin gammel kjele, en kakeform, en skål, eller ett stettfat som jeg har gjort her.

Det kan være greit å spare på oasisen, så kan du lage forskjellige varianter i løpet av sommeren.


Da er det bare å håpe på bedre vær så vi kan ut og plukke blomster :o)


Ønsker alle en fin dag!

Klem, Marianne

3 kommentarer:

  1. å meeen å fiiin den var !!! Å lurer på om jeg kunne klart det asså, det var bare så utroolig søtt :)))

    SvarSlett
  2. Ser kjempebra ut!! :o)
    A

    SvarSlett
  3. Uhhha, ja de er skønne de lyserøde pæoner. Jeg har dem selv i haven, men de er stadig i knop, så jeg har noget til gode. Plejer også, at lave dekorationer af dem, eller bare et hoved i en mindre urtepotte med et enkelt blad ved. Flotte er de ihvert fald:))

    SvarSlett

Blogglisten